Αρχείο από 1 Αυγούστου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΔΕΥΤΕΡΟΙ ΡΟΛΟΙ σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ (Μέρος 3ο)

Φίλες και Φίλοι

Συνεχίζουμε το ΑΦΙΕΡΩΜΑ μας σε ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

που διακρίθηκαν για τους ΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ στην όλη διαδρομή της Ιστορίας του.

Σήμερα λοιπόν θα συνεχίσουμε με το 3ο ΜΕΡΟΣ του ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ μας σε Ηθοποιούς, άντρες και γυναίκες που άφησαν τη δική τους συμβολή στο Οικοδόμημα του Κινηματογράφου στην πατρίδα μας από τη θέση του λεγόμενου

"ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΡΟΛΟΥ"

ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣΟ "Ευπατρίδης" του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

alt

Πραγματικά ένας συγκλονιστικός Ηθοποιός στο οποίο ολάκερος ο Ελληνικός Κινηματογράφος οφείλει να αποδώσει τη δέουσα Τιμή και Σεβασμό για το Ύφος, την Ποιότητα και την Καλλιτεχνική του Υποδομή.

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ γεννήθηκε στις 2/7/1906 στη ΒΡΑΪΛΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ και πέθανε, πραγματικά εντυπωσιακά συμβολικό, στα 70 ακριβώς γεννέθλιά του, στις 2/7/1976

Ο Πατέρας του τον έστειλε στην Αθήνα για σπουδές αλλά ο ίδιος, εραστής του Θεάτρου, ΔΕΝ δίστασε να έρθει σε κόντρα με την πατρική επιθυμία και να ξεκινήσει σπουδές στη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ όπου και διέπρεψε.

Πέρασε εξαιρετικά δύσκολα χρόνια και ήταν από τους ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ της ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ μαζί με την σύντροφό του ΝΙΤΣΑ ΤΣΑΓΑΝΕΑ.

alt

Από την Υποκριτική του Δεινότητα πέρασαν σχεδόν ΟΛΑ τα ΕΙΔΗ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ:

ΚΩΜΩΔΙΑ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ FILM NOIR, ΜΕΛΟ

Ήταν πραγματικά απίστευτη η υποκριτική του δεινότητα να μεταλάσσει τις δυνατότητές του στα είδη αυτά που ήταν εντελώς αντίθετα μεταξύ τους.

Η Τεράστια καριέρα του ξεκίνησε το 1939 στην ταινία του ALEVISE ORFANELLI  "ΑΓΝΟΥΛΑ". Πρώτη του σημαντική εμφάνιση  στο αλησμόνητο έργο του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ "ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ" στο ρόλο του τρελού.

Η Καριέρα του τελειώνει το 1971 στην ταινία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ "ΕΝΑ ΑΓΟΡΙ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ"

Έχει εμφανιστεί σε 67 Ελληνικές ταινίες ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν ταινίες αλησμόνητες και μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας με ρόλους που σημάδεψαν τον 2ο και Υποστηρικτικό γενικά ΑΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ.

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς ;

τον αδίστακτο Τραπεζίτη στο "ΜΙΑ ΖΩΗ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ", τον μοναδικό Γυμνασιάρχη "ΒΕΒΑΙΩΣ-ΒΕΒΑΙΩΣ" στο "ΞΥΛΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ", τον επιβλητικό επιχειρηματία θύμα Άγγελο Φλωρά στο "ΕΓΚΛΗΜΑ στο ΚΟΛΩΝΑΚΙ", τον μυστηριώδη Παύλο Στεφάνου στο "ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ", εκπληκτικές ερμηνείες film noir, τον εκπληκτικό τρελό ....Λεωνίδα Ντεκρίση-Ταβερνιέ στο "ΦΤΩΧΑΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑΔΕΣ", το γιατρό στην εκπληκτική noir ταινία "Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ", τον ....Παντελή στο "Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΟ", τον ....διαπλεκόμενο Θεοφάνη Ντελάκη στο "Η ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ", το γιατρό στο "Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΛΕΥΤΕΡΑΚΗΣ", τον ραδιούργο Φωκίωνα Καρυάδη στο "ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΥΧΗ", τον ....κακό πατέρα Γεράσιμο Καρρα στο "ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ-ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ", τον συμπαθητικό συνταξιούχο Κρίτωνα Στεφανή στο "Ο ΡΩΜΗΟΣ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ" και πόσους ακόμα ρόλους που τόσο πιστά υπηρέτησε ο μεγάλος μας Ηθοποιός.

alt

Μια σπάνια πραγματική μεγάλη σύμπτωση μετά το τέλος του: Κηδεύτηκε στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών και την επομένη μέρα της εκταφής του μετά από χρόνια ο ίδιος ακριβώς χώρος δέχτηκε τη σωρό του μεγάλου ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ....








ΝΙΤΣΑ ΤΣΑΓΑΝΕΑ: Μια συμπαθητική γλυκειά Κυρία του Ελληνικού Κινηματογράφου

alt

Ποιος δεν θυμάται την γλυκύτατη Κυρία του Ελληνικού Κινηματογράφου, την εξαιρετική ΝΙΤΣΑ ΤΣΑΓΑΝΕΑ.
Μια παρουσία σεμνή, διακριτική, πότε με τον συνήθη ρόλο της στην γλυκύτητα και πραότητα της Μητέρας, πότε σε κάποιους ρόλους σαν ...κακιά πεθερά, πάντα στόλιζε Δεύτερους ρόλους στον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Γεννημένη στην Αθήνα το 1898, η ζωή της έκανε τη χάρη να ζήσει πάρα πολλά χρόνια, καθώς έφυγε στις 30/4/2002 σε ηλικία 104 ετών (!!!) έχοντας διαβεί από πάνω της ολάκερη σχεδόν η σύγχρονη Ελληνική Ιστορία.

alt

Έκανε δύο γάμους, με τον Γιώργο Βιτσώρη και με τον αξέχαστο ΝΙΚΟ ΤΣΑΓΑΝΕΑ με τον οποίο έζησαν και πορεύτηκαν μαζί δεκάδες χρόνια και στη ζωή, και στους ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ αλλά και στην τέχνη που υπηρέτησαν.
Η Ζωή της ήταν πάντα ΣΕΜΝΗ και ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ και κατέληξε στα ύστερά της χρόνια πάρα πολύ ΦΤΩΧΗ καθώς το ΝΟΙΚΙ της το πλήρωνε ο μεγάλος ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ, δείγμα ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ που κυριαρχούσε τότε ανάμεσα στους ανθρώπους του ίδιου χώρου.

alt

Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ της ξεκινάει μαζί με τον ΧΡΗΣΤΟ ΤΣΑΓΑΝΕΑ το 1938 στην "ΑΓΝΟΥΛΑ" και τελειώνει το 1982 στο "ΑΛΑΛΟΥΜ"

Έχει συμμετοχή σε 60 ταινίες με χαρακτηριστικούς δεύτερους ρόλους.

Ανάμεσά τους στις ταινίες:

"ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ", "ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ", "ΜΙΑ ΛΑΤΕΡΝΑ ΜΙΑ ΖΩΗ", "Η ΚΥΡΑ ΜΑΣ Η ΜΑΜΜΗ", "ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ", "ΦΤΩΔΑΧΑΚΙΑ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑΔΕΣ", "Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΝΟ", "ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ", "ΕΝΑΣ ΑΠΕΝΤΑΡΟΣ ΛΕΦΤΑΣ", "ΒΟΗΘΕΙΑ ΦΑΛΑΚΡΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ", ¨ΔΟΚΤΩΡ ΖΙΒΕΓΓΟΣ"



ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥΟ Σκληρός με την ψυχή αγγέλου

alt

Είναι άραγε δυνατόν ένας κατ' εξοχήν "ΣΚΛΗΡΟΣ" ίσως και μερικές φορές "ΚΑΚΟΣ" στο ρόλο κλασικός Δευτερορολίστας να είναι μια κλασική ΨΥΧΟΥΛΑ "αγγέλου" στην προσωπική του ζωή ;
Στην περίπτωση του μεγάλου μας Ηθοποιού του ΣΠΥΡΟΥ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ η απάντηση είναι απερίφραστα: ΝΑΙ

Ο ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ καθιερώθηκε στον Ελληνικό Κινηματογράφο σε ρόλους σκληρούς, κόντρα χαρακτήρες, πολλές φορές επιθετικός και γενικά "άξεστος", ενώ την ίδια στιγμή στην προσωπική του ζωή έγραφε μέχρι και στίχους που τους χάριζε στην αγαπημένη του σύζυγο ζωής την ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΑΜΙΩΤΑΚΗ.

alt

Γεννήθηκε στην Κυψέλη στην Αθήνα στις 3/11/1922 και πέθανε στις 27/9/2009 σε ηλικία 87 ετών πλήρης ημερών.
Από το 1952 και μετά γνωρίστηκε με την ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΑΜΙΩΤΑΚΗ με την οποία παντρεύτηκαν και έκαναν ένα γιο.

Στην πορεία του διάβηκε ολάκερη την σύγχρονη Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου με τεράστια επιτυχία και αποδοχή, από τα κλασικά ΒΟΥΚΟΛΙΚΑ, σε ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΡΑΜΑΤΑ, σε ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ, σε ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, ακόμα και σε πολλές ΚΩΜΩΔΙΕΣ.

Στην αρχή ασχολήθηκε με το θέατρο ερασιτεχνικά μέχρι που τον παρότρυναν να πάει στη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ του ΩΔΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ από την οποία και αποφοίτησε.

Το 1960 εντάχτηκε στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ του ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ και εκεί ξεκινάει και η καρριέρα του στο ΘΕΑΤΡΟ και μετέπειτα στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

alt

Συνεργάστηκε με ολάκερο το φάσμα των μεγάλων Ελλήνων Σκηνοθετών στο πλάι εξ ίσου σημαντικών και μεγάλων Ηθοποιών.

Η Καριέρα του ξεκινάει το 1955 στην ταινία " Ο ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΑΣ" του ΝΤΙΜΗ ΔΑΔΗΡΑ και τελειώνει το 2003 σε μια τελευταία τιμητική συμμετοχή στην ταινία "Η ΛΙΖΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ" του ΝΙΚΟΥ ΠΕΡΑΚΗ.

Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του είναι τεράστια, εμφανίζεται σε 65 Κινηματογραφικές ταινίες, σε κάποιες από αυτές ο ρόλος και η παρουσία του μένουν ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ:

Ποιος θα ξεχάσει το θρυλικό "ΜΑΥΡΟ" στην ταινία του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ "ΛΟΛΑ" και τη θρυλική ατάκα "ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ"

Ποιος θα τον ξεχάσει το "ΨΗΛΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΧΙΤΛΕΡ", στην εξαίρετη "ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ" σαν ΛΑΜΠΗ, στους "ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΥΣ", στον ΑΡΜΑΓΟ της "ΣΤΕΦΑΝΙΑΣ", στο "ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ", στον απίστευτο Τσίπουρα στο "ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ", στις "ΣΦΑΙΡΕΣ ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΠΙΣΩ", στο "ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΙΜΑ", στο "ΠΕΘΑΙΝΩ ΚΑΘΕ ΞΗΜΕΡΩΜΑ", σαν ΣΤΡΑΤΗ στο "ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ", στον κωμικό ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΚΑΝΔΑΛΑΚΗ στο "Η ΝΕΡΑΪΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ", στον "ΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΝΑΤΑΣΣΑ", στο "Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΞΑΝΘΑ ΜΑΛΛΙΑ", στη "ΜΑΡΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ", στον "ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟ", στο "ΟΡΑΤΟΤΗΣ ΜΗΔΕΝ", στο "ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ", στον "ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ".........ποιος...ποιος...ποιος....

alt

Μια πραγματικά μεγάλη Μορφή στο χώρο του Ελληνικού Κινηματογράφου με ανεκτίμητη προσφορά.



ΠΟΠΗ ΛΑΖΟΥΟ γλυκός "Γερμάς" του Ελληνικού Κινηματογράφου

alt

Έτσι χαρακτήριζε στην θρυλική ταινία "ΤΡΙΤΗ και ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ" ο μεγάλος ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ την χυμώδη τότε ΠΟΠΗ ΛΑΖΟΥ.

Την νεαρή ηθοποιό που στόλισε γλυκά με την παρουσία της αρκετές ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου, στην δεκαετία κύρια του 1960.

Γεννήθηκε το 1937 στα ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ.

Ξεκίνησε την καριέρα της στο ΘΕΑΤΡΟ ως συνήθως εκείνη την εποχή.

Η Καριέρα της στον Κινηματογράφο ξεκινάει το 1959 στην ταινία "ΝΤΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ" του ΣΤΕΛΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ και τελειώνει το 1977 στην ταινία "1-1-4" του ΣΠΥΡΟΥ ΖΙΑΓΚΟΥ

alt

Από το 1960 η ΠΟΠΗ ΛΑΖΟΥ με πρωτοβουλία του ΦΙΛΟΠΟΙΜΕΝΑ ΦΙΝΟΥ εντάσσεται στην ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ και παίρνει μέρος σε πάρα πολλές ταινίες κύρια ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΗΘΩΝ μεγάλης αποδοχής και επιτυχίας.

Καθιερώνεται σαν μια γλυκιά χυμώδης ελκυστική Γυναίκα,  πλάι σε πολύ μεγάλους ηθοποιούς "ιερά τέρατα" της Οθόνης όπως ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ

alt

Το 2006 ο ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ την τίμησε, μαζί με αρκετούς άλλους Ηθοποιούς για την προσφορά της στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ της είναι πλούσια σε 24 ταινίες.

Ανάμεσά τους κάποιες πολύ μεγάλες επιτυχίες όπως:

"ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ", "ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ", "Ο ΚΛΕΑΡΧΟΣ Η ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΝΤΟΣ", "ΟΙ ΓΑΜΠΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ", "Η ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ", "ΔΕΚΑ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ", "ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ", "ΕΦΤΑ ΜΕΡΕΣ ΨΕΜΜΑΤΑ"

alt




ZBIGNIEW PREISNER: Ο ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

alt

«..Το τεράστιο άλμα της τεχνολογίας, δεν στηρίχθηκε σε κάποιο φιλοσοφικό ή ψυχολογικό υπόβαθρο, ούτε στη τέχνη. Οι άνθρωποι έχουν λησμονήσει την ψυχή τους - δεν έχουν ούτε χρόνο ούτε χώρο να της αφιερώσουν...»

Κυρίες και Κύριοι, Αγαπητές Φίλες και Φίλοι....

ένα μικρό προτραίτο αφιέρωμα σε έναν από τους πλέον Λυρικούς και Κλασικούς Μουσουργούς του Κινηματογράφου


ZBIGNIEW PREISNER

Πως είναι δυνατόν, ένας τόσος μεγάλος μουσουργός, που το κλασικό λυρικό μεγαλείο της Μουσικής του συγκλόνισε το Σινεφίλ κοινό και όχι μόνο, να είναι ΑΥΤΟΔΙΔΑΚΤΟΣ.....!

Ναι όπως το ακούσατε.....! Αυτοδίδακτος.....!

Σκεφτείτε το πάθος της καρδιάς του και τη θέλησή του να εκφράσει μουσικά αυτό που βίωνε μέσα του ή αυτό που τα Κινηματογραφικά έργα ζητούσαν να ψιθυρίσουν.

Ο ZBIGNIEW PREISNER γεννήθηκε στις 20 Μάη του 1955 στην ΠΟΛΩΝΙΑ.

Σήμερα είναι σε μια ώριμη ηλικίας δημιουργίας, στα 57 του χρόνια.

Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας αλλά στα 20 του χρόνια τον τράβηξε ο ονειρικός κόσμος της ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Άρχισε να μελετά μόνος του ΜΟΥΣΙΚΗ.

Αγόραζε δίσκους, μελετούσε τις νότες, άκουγε και ξεκίναγε και εκείνος να γράφει μουσική.

Έτσι έκανε τις πρώτες του συνθέσεις.

alt

Ο PREISNER βούτηξε ολόψυχα μέσα στον Μουσικό ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟ των νεοκλασικών Πολωνών μουσουργών του 19ου αιώνα καθώς και των ΠΑΓΚΑΝΙΝΙ και ΣΙΜΠΕΛΙΟΥΣ, που ήταν τα μουσικά του πρότυπα.

Ήταν κατ' εξοχήν εκφραστής της Κλασικής Μουσικής αντίληψης και δεν προσπάθησε καν να προσεγγίσει σύχρονα μουσικά μοτίβα.

Το 1981, σε ηλικία 26 ετών άρχισε να γράφει ΜΟΥΣΙΚΗ για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

alt

Μεγάλος και κορυφαίος σταθμός της ζωής του αλλά και της καριέρας του στάθηκε η γνωριμία και η καλλιτεχνική του συνάντηση με το "Κινηματογραφικό τέρας" που ακούει στο όνομα

KRZYSTOF KIELOWSKI

Γνωρίστηκαν όταν ο PREISNER είχε γράψει τη μουσική για την ταινία του ANTONI KRAUZE  "WEATHER REPORT".

Με τον KIESLOWSKI Ξεκίνησαν την συνεργασία-έμπνευση στην ταινία του πρώτου "ΝΟ ΕND"

Έκτοτε ξεκινάει η άψογη και θαυμαστή συνεργασία του με τον σεναριογράφο KRZYSTOF PIESIEWICZ να κλείνει αυτό το συγκλονιστικό καλλιτεχνικό τρίο.

alt

Η Επόμενη θριαμβική τους συνεργασία ήταν στο έργο "DECALOGUE", ταινία που κερδίζει το ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ.

Οι δύο δημιουργοί απογειώνονται στο χώρο της Έβδομης τέχνης με τον KIESLOWSKI να καταξιώνεται από τα μεγαλύτερα σκηνοθετικά ονόματα παγκόσμια και τον ZBIGNIEW PREISNER να γίνεται ο πλέον μεγαλύτερος μουσουργός για τον Κινηματογράφο της γενιάς του.

Ακουλουθούν συγκλονιστικοί ΘΡΙΑΜΒΟΙ και ΜΟΥΣΙΚΕΣ που αφήνουν πραγματικά εποχή στην θρυλική ΤΡΙΛΟΓΙΑ του KIESLOWSKI "ΜΠΛΕ", "ΛΕΥΚΗ", "ΚΟΚΚΙΝΗ" ΤΑΙΝΙΑ, η περίφημη           "ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΒΕΡΟΝΙΚΑ".

alt

alt

alt

Η Μουσική του δημιουργία και συνεργασία δεν έμεινε όμως μονάχα στον KIESLOWSKI. Έγραψε μουσική για τις ταινίες των μεγάλων σκηνοθετών:  LOUIS MALLE, AGNIEZKA HOLLAND, HECTOR BABENCO.

Ο Θάνατος του μεγάλου KIESLOWSKI το 1996 έδωσε ένα φυσικό τέλος στη μεγάλη τους συνεργασία και δημιουργία.

Τα χρόνια που ακολούθησαν όχι μόνο σιώπησαν τον PREISNER αλλά τον εξέλιξαν στο χώρο της Μουσικής που ξέφυγε από το χώρο του Κινηματογράφου και επεκτάθηκε γενικά. Έγραψε κλασικά μουσικά έργα και συμφωνίες που παρουσιάστηκαν σε πολλές χώρες του κόσμου.

alt

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ-ΜΟΥΣΙΚΗ για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Έχει γράψει τη ΜΟΥΣΙΚΗ για 56 Κινηματογραφικές ταινίες.

Από το 1983 έως προσφατα το 2012

Ανάμεσά τους, όπως είπαμε συναντάμε ταινίες που έκαναν καλλιτεχνικό πάταγο και διακρίθηκαν για την ύψιστη ποιότητά τους με αποτέλεσμα να τον φέρουν στα ψηλότερα των παγκόσμιων διακρίσεων

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ PREISNER


alt

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ του ZBIGNIEW PREISNER

Η πορεία του μεγάλου Πολωνού συνθέτη στα ύψη των Μουσικών και Κινηματογραφικών διακρίσεων ήταν λαμπερή και γεμάτη φως.

Έχει τιμηθεί με 6 Διεθνή παγκόσμια Κινηματογραφική βραβεία και ακόμα έχει προταθεί για άλλες 6 υποψηφιότητες.

  • ΑΡΓΥΡΗ ΑΡΚΤΟΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
  • ΔΥΟ ΒΡΑΒΕΙΑ CESAR ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
  • ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΜΝΕΙΕΣ ΣΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΗΣ για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ από την ΕΝΩΣΗ ΚΡΙΤΙΚΩΝ LOS ANGELES
O Μεγάλος Πολωνός συνθέτης επισκέφτηκε τη χώρα μας το 1996, το 2007 αλλά και το 2010 με  ανάλογες εμφανίσεις συναυλίες που έτυχαν μεγάλης και καθολικής αποδοχής από το Ελληνικό Κοινό

«..Ο Κισλόφσκι με έμαθε την ελευθερία της έκφρασης. Το νόημα της τέχνης είναι η ελευθερία, η ελευθερία έκφρασης. Γι' αυτό πιστεύω ότι όσο και αν προσπαθήσουν κάποιοι για το αντίθετο, αργά ή γρήγορα η τέχνη θα διαδοθεί...»

Zbigniew Preisner

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι ας αφεθούμε τώρα σε κάποιες σημαντικές και μαγικές Μουσικές Κινηματογραφικές στιγμές του ρομαντικού συνθέτη. Νιώστε το μεγαλείο της έκφρασης και αφεθείτε στο χορό των συναισθημάτων.....




Η Εκπληκτική ρομαντική στιγμή με το ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ, στη "ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΒΕΡΟΝΙΚΑ"



Από την εκπληκτική "ΜΠΛΕ ΤΑΙΝΙΑ"



Κλείνουμε με το συγκλονιστικό "DAMAGE"...........εξαίρετα αφιερωμένο σε όλες και όλους τους φίλους μας.



ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ: Μια ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΡΦΗ στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

alt

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Τον ξέρετε, τον έχετε δει παντού όπου ζούσε και κινούνταν ο Ελληνικός Κινηματογράφος.

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ, ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ

Ένας ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ της ΤΕΧΝΗΣ, της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, του ΘΕΑΤΡΟΥ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Ένας άνθρωπος που αγόγγυστα με απαράμιλλο ΗΘΟΣ και ΕΜΠΝΕΥΣΗ που από την αρχή της δεκαετίας του 1950 δεν σταμάτησε ποτέ να προσφέρει αφειδώς το μεγάλο του ταλέντο και την προσφορά του.

alt

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ γεννήθηκε στην ΑΘΗΝΑ το 1927.

Ο Πόλεμος και η κατοχή τον βρήκε στα 13 του χρόνια και ήταν εξαίρετα άσχημα για τον ίδιο και φυσικά την οικογένειά του.

Αμέσως μετά την απελευθέρωση ξεκινάει να ασχολείται ενεργά με τη ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ και το 1948 ξεκινάει σε Αθηναϊκές εφημερίδες τα πρώτα ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ, ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ και ΔΟΚΙΜΙΑ.

Σταδιακά τον κέντρισε και ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ και επεκτάθηκε η γραφή του και εκεί φτάνοντας μέχρι φύλλα της ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ.

Ήταν συντάχτης του περιοδικού "ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ"

Το 1948 ξεκινάει η καριέρα του στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ δίπλα στους ΝΙΚΟ ΤΣΙΦΟΡΟ-ΑΛΕΚΟ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟ σαν ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Η Συνέχεια τον βρίσκει σαν ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟ στις κλασικές ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ:

ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ, ΣΠΕΝΤΖΟΣ ΦΙΛΜΣ, ΑΝΖΕΡΒΟΣ που θεωρούνται οι βάσεις της Ελληνικής Κινηματογραφικής δημιουργίας.

Στη συνέχεια τολμάει με δική του εταιρεία μέσα από την οποία λειτούργησε σαν ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ και μας έδωσε πάρα πολλές μεγάλες ταινίες.

alt

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ του ΔΡΑΣΗ

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ δεν ήταν και δεν έμεινε απλά μονάχα στη συγγραφική και Κινηματογραφική δουλειά.

Στάθηκε μαχητής και μπροστάρης στα ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ μας ΔΡΩΜΕΝΑ αλλά και τον ΑΓΩΝΑ για την ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ των ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ.

Αγωνίστηκε συνδικαλιστικά και πολιτιστικά πάντα στη πρώτη γραμμή για τους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς και τα δικαιώματά τους.

Έδωσε προσωπικά μεγάλη μάχη για να σωθεί το παραδοσιακό ΘΕΑΤΡΟ "ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΤΑΝ" στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και το γλύτωσε από την κατεδάφιση και ανοικοδόμηση με σχετικό Προεδρικό Διάταγμα το οποίο το έκρινε διατηρητέο θεατρικό χώρο.

Έγινε ΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ και ανεδειξαν, εκτός των άλλων, και μορφές που έφυγαν, όπως ο ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ και ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ στα 2009 με μεγάλες εκδηλώσεις.

Υπήρξε επίσης και ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΩΝ και ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ της ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

alt

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

Εδώ τα πράγματα είναι δύσκολα. Πως να απαριθμήσεις το ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ και πως να σταθείς με επιτυχία σε ΟΛΟΥΣ τους ΤΟΜΕΙΣ του.

Θα προσπαθήσω να το περιγράψω όσο μπορώ πιο παραστατικά

Το Κινηματογραφικό του έργο ξεκινάει το 1953 με το θρυλικο εργο "Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ"  στο οποίο γράφει το ΣΕΝΑΡΙΟ και ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ παράλληλα.Στη βασική ερμηνεία τότε ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ.

Η Τελευταία του ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ δουλειά είναι 37 χρόνια αργότερα, το 1990, όπου σκηνοθετεί το έργο:  "ΘΑΝΑΣΗΣ Ο ΒΟΜΒΙΣΤΗΣ" με τον ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ και τη ΜΠΕΤΤΥ ΜΟΣΧΟΝΑ

Σαν ΗΘΟΠΟΙΟΣ Ανώνυμα συμμετέχει σε 5 Κινηματογραφικές ταινίες

Σαν ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ δημιουργεί: 8 Κινηματογραφικές ταινίες

1953 "Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ" , 1980 "Ο ΠΟΔΟΓΥΡΟΣ", 1980 "ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΗ ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ", 1981 "ΤΟ ΞΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΓΛΥΚΟ", 1982 "Ο ΖΙΓΚΟΛΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ", 1988 "Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΘΑ", 1989 "ΘΑΝΑΣΗΣ Ο ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ", 1990 "ΘΑΝΑΣΗΣ Ο ΒΟΜΒΙΣΤΗΣ"

Σαν ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ έχει το ΤΕΡΑΣΤΙΟ πραγματικά έργο να επιδείξει καθώς είναι πίσω από 64 παρακαλώ Κινηματογραφικές ταινίες όλα αυτά τα χρόνια, με ανάμέσά τους μερικές από τις πλέον γνωστές στον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Τι να πρωτοθυμηθούμε δηλαδή ;

1962 "Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΜΟΥ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ", 1963 "ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ", 1963 "ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ", "ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ", 1965 "ΥΙΕ ΜΟΥ ΥΙΕ ΜΟΥ", 1966 "ΦΟΥΣΚΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ", "ΕΥΤΥΧΩΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑ", 1968 "ΠΟΙΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ", 1969 "ΘΟΥ ΒΟΥ ΦΑΛΑΚΡΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΗΣ ΜΑΔΙΑΜ", 1969 Ο ΜΠΛΟΦΑΤΖΗΣ και τόσα άλλα πραγματικά


Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλο του το έργο


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ, αυτός ο τόσο σεμνός και διακριτικός άνθρωπος, έφυγε από τη ζωή στις
9 Αυγούστου 2012, πριν λίγες μέρες, πλήρης ημερών αλλά πάνω απ όλα ΕΡΓΩΝ και ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ, στα 85 του χρόνια.

Τα καθεστωτικά ΜΜΕ δεν έκαναν τον κόπο να αφιερώσουν, ως όφειλαν, ένα θέμα ανάλογο της μεγάλης τους προσφοράς και δημιοργίας. Το "γιατί" δεν χρειάζεται να το αναζητήσουμε, είναι δυστυχώς γνωστό.

Μακάρι να υπάρξουν ΑΞΙΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ μιας ΑΝΑΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ και ΕΡΓΟΥ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ, έστω και σε μικρογραφία

Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι το κενό του είναι ΔΥΣΑΝΑΠΛΗΡΩΤΟ και η φυγή του ΕΠΩΔΥΝΗ.
Δυστυχώς η ζωή και η φύση είναι αμείλικτες


ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΩΡΓΟ ΛΑΖΑΡΙΔΗ και ειλικρινά

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ μέσα απ την καρδιά μας για τα όσα ΟΜΟΡΦΑ μας

ΧΑΡΙΣΕΣ


alt


Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Φίλες και Φίλοι του Κινηματογράφου

συνεχίζοντας το ταξίδι μας στον πανέμορφο Μουσικό κόσμο του Κινηματογράφου και δη του Ελληνικού, σήμερα έχουμε τη μεγάλη Τιμή να παρουσιάσουμε μια ακόμα ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΡΦΗ στο χώρο αυτό.

Κυρίες και Κύριοι, ο

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ


alt

Μετά τους: ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ, ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ, ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ, ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ, ΣΤΑΥΡΟ ΞΑΡΧΑΚΟ, ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ κατέχει και εκείνος ΕΞΕΧΟΥΣΑ ΘΕΣΗ ανάμεσα στους ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΥΣ που ΤΙΜΗΣΑΝ με τη δουλειά, την έμπνευση και τη δημιουργία τους τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ και για χρόνια ολάκερα έντυσαν μουσικά σημαντικές ΤΑΙΝΙΕΣ.

Το ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΟΤΙΒΟ του ΓΙΑΝΝΗ ΣΠΑΝΟΥ

Ο Γιάννης Σπανός, μουσικά, διακρίνεται για τον έξοχο λεπτό ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΡΙΣΜΟ του που συντροφεύει όλα τα είδη της Μουσικής του.

Θεωρούμενος ώς ο κατ΄εξοχήν μουσουργός των Νεώτερων Ελλήνων Ποιητών, έχοντας αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στο Ελληνικό Μουσικό ΝΕΟ ΚΥΜΑ, δεν μπόρεσε να μην τον συγκινήσει και ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ.

Όπου κλήθηκε να ντύσει μουσικά κάποια ταινία η σφραγίδα πίσω του έμεινε ανεξίτηλη.

ΤΡΥΦΕΡΟΣ, ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ, ΛΕΠΤΟΣ, ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΟΣ, ΜΕΛΩΔΙΚΟΣ, ΣΥΜΦΩΝΙΚΟΣ ανάλογα τη στιγμή, απέδωσε με μοναδικό τρόπο σημαντικές Κινηματογραφικές στιγμές τις οποίες θεωρούμε και είναι αξέχαστες

alt

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Για το ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΟ του ΓΙΑΝΝΗ ΣΠΑΝΟΥ, που γεννήθηκε το 1943, στο ΚΙΑΤΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά.

Το έργο του είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.

Εδώ θα σταθούμε στη ΜΟΥΣΙΚΗ του για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Η Φιλμογραφία του ξεκινάει το 1966 με την ταινία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ "ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΙ" στην οποία γράφει και τη μουσική.

Ακολουθούν 11 χρόνια Μουσικής δουλειά για τον Κινηματογράφο που τελειώνει το 1977 στην Ταινία του ΕΡΜΗ ΒΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ  "ΚΛΕΙΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ".

alt

Ανάμεσα στο διάστημα αυτό ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ γράφει τη ΜΟΥΣΙΚΗ για ακόμα

15 ΤΑΙΝΙΕΣ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Μερικές από αυτές η Μουσική τους ήταν συγκλονιστική και έμεινε στο χρόνο

Αναφέρουμε κάποιες από τις πιο σημαντικές δουλειές του

1967   "ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕ ΤΟ ΔΟΛΛΑΡΙΟ" του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

1970   "ΟΜΟΡΦΕΣ ΜΕΡΕΣ" του ΚΩΣΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, Μια εκπληκτικά τρυφερή, μελαγχολική αλλά συνάμα και ρομαντική ηθογραφία σε ένα Ελληνικό Νησί, στην οποία ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ γράφει μια ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

Ακολουθεί το 1971 ίσως η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΓΗ μουσική του δημιουργία για τον Κινηματογράφο, στην εκθαμβωτική ταινία "ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ" του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ. Η Μουσική του αφήνει εποχή και μέχρι σήμερα τραγουδιέται και ακούγεται νοσταλγικά και γεμάτη ρομαντισμό

Το 1972 γράφει τη ΜΟΥΣΙΚΗ για την πανέμορφη ψαγμένη ταινία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΖΑΚΟΥ και της ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ   "ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ". Μια πανέμορφη μουσική με καθαρά στοιχεία συμφωνικού χαρακτήρα που μαγεύει στην κυριολεξία.

Το 1972 έρχεται η ΜΟΥΣΙΚΗ για την ταινία του ΕΡΡΙΚΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ  "ΑΝΑΖΗΤΗΣΙΣ", στην χρυσή εποχή τότε του ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗ, μια ακόμα όμορφη μουσική επένδυση.

Το 1973 έχει μια ακόμα σημαντική δουλειά στην ταινία του ΦΙΛΙΠΠΑ ΦΥΛΑΧΤΟΥ  "ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ" με μια εξαίσια μουσική ιστορικού χαρακτήρα.

alt

Αυτή είναι η ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, ΜΕΓΑΛΗ δουλειά του ΓΙΑΝΝΗ ΣΠΑΝΟΥ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Θα ταξιδέψουμε με τις μουσικές του για να ταξιδέψουμε στον πανέμορφο κόσμο της έμπνευσής του.



Το μαγικό "ΣΑΝ ΜΕ ΚΟΙΤΑΣ" από την ταινία "ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"



"ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"  από την ομώνυμη ΤΑΙΝΙΑ.



"Σ' ΑΝΑΖΗΤΩ" γλυκύτατο τρυφερό τραγούδι από την ταινία:  "ΑΝΑΖΗΤΗΣΙΣ"




Από την ταινία "ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ" χαρακτηριστικό μουσικό απόσπασμα




"ΜΗΝ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ"  Το εκπληκτικό τραγούδι που σημάδεψε την ταινία "ΟΜΟΡΦΕΣ ΜΕΡΕΣ"



Το εκπληκτικό μουσικό θέμα στην "ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ"



Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ τιμήθηκε με Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για την ταινία "ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ" όχι μόνο δικαιωματικά θα έλεγα αλλά και ελειμματικά σε σχέση με την υπέροχη μουσική με την οποία χρόνια πολλά έντυσε τον Ελληνικό Κινηματογράφο.

Μουσική που αναδεικνύει την ανθρώπινη τρυφερότητα, τον ρομαντισμό, το λυρισμό και μια απίστευτη γλυκιά μελαγχολία, σήμα κατατεθέν του Μεγάλου δημιουργού.



CINEMA DU LOOK

alt


Φίλες και Φίλοι

είχαμε υποσχεθεί στο προηγούμενο θέμα μας με τον LUC BESSON να μιλήσουμε για μια ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ, ένα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ που είχε σημείο αναφοράς τον ΓΑΛΛΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Μιλάμε και παρουσιάζουμε το



CINEMA DU LOOK


alt


Η Συγκεκριμένη Κινηματογραφική σχολή εμφανίστηκε στην δεκαετία του 1980 και απέκτησε οντότητα και ορισμό από τον Γάλλο Βουλγαρικής καταγωγής RAPHAEL BASSAN, έναν ποιητή και συνάμα άνθρωπο του Κινηματογράφου, που μετακόμισε και έζησε στη Γαλλία από το 1948.

Ήταν άνθρωπος που μπορούσε να ανιχνεύει και να οσμίζεται τις μεγάλες πειραματικές εικαστικές Κινηματογραφικές αλλαγές και έτσι ήταν αυτός που προσέγγισε και σχηματοποίησε τη Σχολή που αναφέραμε.

Το συγκεκριμένο ρεύμα "κουβαλάει" πάνω του μια έντονη "κουλτούρα" εικαστική, γεμάτη: χρώματα, δράση, ανθρώπινους χαρακτήρες αποξενωμένους, με εστίαση στο κοινωνικό περιβάλλον, εμπνευσμένο από την Νεολαία της εποχής του ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΜΙΤΕΡΡΑΝ στη Γαλλία της εποχής.

Σημείο αναφοράς: σχέσεις ακραίες, καταδικασμένοι έρωτες, ανεκπλήρωτες επαφές και αγάπες, έμφαση στο Κοινωνικό Περιθώριο, μια ΚΥΝΙΚΗ ΜΑΤΙΑ στις δυνάμεις του Κράτους και κύρια της Αστυνομίας.

Η Σχολή διακρίνεται για την έμφασή της σε ψηλά σταθερά στη ΜΟΥΣΙΚΗ και κύρια στην ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΠΕΡΑ.

Τα θέματά της είναι γεμάτα ΠΑΘΟΣ, ΟΡΜΗ, ΕΝΤΑΣΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ και φυσικά ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ.


alt


ΟΙ ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ του CINEMA DU LOOK


Τρεις είναι οι Μεγάλοι ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ που λανσάρισαν και εξέφρασαν το συγκεκριμένο Αισθητικό Κινηματογραφικό ρεύμα:


JEAN JACQUES BEINEX


alt


LUC BESSON


alt


LEOS CARAX


alt

Και οι τρεις Σκηνοθέτες είναι ΓΑΛΛΟΙ φυσικά στην καταγωγή

Και οι τρεις παραπάνω Γάλλοι σκηνοθέτες εμπνεύστηκαν από το καλούμενο ΝΕΟ ΚΥΜΑ στο HOLLYWOOD, κύρια από τον μεγάλο FRANCIS FORD COPOLLA, από το ύφος του μεγάλου Γερμανού Σκηνοθέτη RAINER WERNER FASSBINDER, καθώς και πολλές άλλες πηγές μουσικές, φωτογραφικές και άλλες.


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ 


Να σταθούμε στα βασικά Κινηματογραφικά δημιουργήματα των εκφραστών της μεγάλης αυτής σχολής για να διαμορφώσουμε μια σχετική εικόνα.

Θα σταθούμε σε 10 Κινηματογραφικά τους έργα που είναι και τα πιο παραστατικά της δημιουργίας τους.

 

  • 1982   "DIVA" JEAN JACQUES BEINEIX
Ένα εκπληκτικό αισθητικό δημιούργημα, που πραγματικά καθηλώνει με την αισθητική του τελειότητα, την πλαστικότητα, τη μουσική του, γενικά την σκηνοθετική του φόρμα.

Με τους: WILHELMENIA FERNANDEZ, FREDERIC ANDREI, RICHARD BOHRINGER

alt


 

  • 1983  "MOON IN THE GUTTER"   (ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΝΟΜΟ)  JEAN JACQUES BEINEIX
Μια ακόμα εκπληκτική ΚΙνηματογραφική αισθητική δημιουργία από τον ίδιο σκηνοθέτη με συγκλονιστικό θέμα, αυτό της ΕΚΔΙΚΗΣΗΣ και της σχέσης της ανθρώπινης προσωπικότητας μέσα σε αυτό το βίωμα.

Ένα ΠΟΙΗΜΑ ΤΕΧΝΗΣ, με ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ που αναδεικνύουν τον Κινηματογράφο σε μεγάλα ύψη:

GERARD DEPARTIEU, NASTASSJA KINSKI συγκλονιστικό δίδυμο

alt


alt


 

  • 1985   "SUBWAY"    LUC BESSON
Μια υποβλητική Κινηματογραφική δημιουργία του δαιμόνιου Γάλλου με όλα τα μεγάλα του όπλα μαζί:

CHRISTOPHE LAMBERT, JEAN RENO, ISABELLE ADJANI, RICHARD BOHRINGER

alt


 

  • 1986    "MAUVAIS SANG"     LEOS CARAX
JULIETTE BINOCHE, JULIE DELPY


alt

Ένα εξαιρετικά ατμοσφαιρικό θρίλλερ επιστημονικής φαντασίας με εξαίρετη δομή, δείγμα της μεγάλης τέχνης του CARAX.

alt


 

  • 1986    "BETTY BLUE"     JEAN JACQUES BEINEIX
JEAN HUGUES ANGLADE, BEATRICE DALLE, GERARD DARMON

Μια underground επίσης ποιητική δημιουργία . Η ιστορία δυο παθιασμένων εραστών που ταξιδεύουν στη βια, τη φτώχεια, τη θλίψη, την παράνοια και το θάνατο. 

alt


alt


 

  • 1988    "ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ"    (BIG BLUE)     LUC BESSON
Το κλασικό πλέον αριστούργημα του BESSON, για το οποίο έχουμε ήδη αναλυτικά αναφερθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, κλασικό δείγμα του CINEMA DU LOOK.

 

  • 1991      "NIKITA'       LUC BESSON
Μια εκρηκτική ταινία του ίδιου σκηνοθέτη, αντιπροσωπευτικό του δείγμα της στροφής του σε δυναμικά θέματα δράσης και βίας χωρίς να χάνει την αισθητική του.

ANNE PARILLAUD σε έξοχο κεντρικό ρόλο, μούσα του σκηνοθέτη

alt


 

  • 1992     "THE LOVERS ON THE BRIDGE"      LEOS CARAX
Ερωτική ταινία του δρόμου και των συναισθημάτων ευρηματική και έξοχα ποιητική. Δύο περιθωριακοί άνθρωποι ζούν έναν έρωτα χωρίς αύριο, κάτω απ τη περίφημη γέφυρα του Παρισιού "PONT DE NEUF".

Έξοχες ερμηνείες γεμάτες πάθος:   JULIETTE BINOCHE, DENIS LAVANT


alt


 

  • 1994      "LEON"    LUC BESSON
Η Θρυλική πλέον εκρηκτική περιπέτεια που ανέδειξε τον μεγάλο JEAN RENO αλλά και την εκπληκτική NATALIE PORTMAN. Δίπλα τους ο εξαίρετος GARY OLDMAN.

Μία διαλεκτική σύνθεση της ΒΙΑΣ και του ΤΡΟΜΟΥ με την ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ και τον ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ, μοναδικά δοσμένη απ όλους τους συντελεστές. Έχουμε ήδη κάνει εκτενείς αναφορές και παρουσιάσεις στην ταινία.

 

  • 1997    "THE FIFTH ELEMENT"     LUC BESSON
Δραματική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας με τους:

BRUCE WILLIS, GARY OLDMAN, IAN HOLM, MILLA YOYOVICH

Μια εντυπωσιακή ερμηνευτική σύνθεση στο cast των ηθοποιών δίνει μια ακόμα ταινία ανάλογη του ρεύματος που εκπροσωπεί.


alt


Φυσικά, πέραν αυτών, υπάρχουν και άλλες ταινίες ανάλογης τεχνοτροπίας, αλλά αυτές είναι οι πιο βασικές αυτού του είδους.

Mια Κίνηση που για μια ακόμα φορά ανέδειξε την παραδοσιακή δύναμη του Γαλλικού Κινηματογράφου, το φόντο, το πάθος, τη δύναμη των συναισθημάτων του βαθύτερου ασυνείδητού μας, την εκφραστική μοναδικότητα που μπορεί να δώσει ο Κινηματογράφος και η τέχνη του στην εικονική αναπαράσταση τέτοιων βιωμάτων.




ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ: LUC BESSON

alt


Αγαπητές Φίλες και Φίλοι Κινηματογραφόφιλοι,

Σήμερα έχουμε την τιμή να "φιλοξενούμε" στο CINEFIL έναν ΕΞΑΙΡΕΤΟ και ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, που

έχει αφήσει τη δική του προσωπική σφραγίδα στον Σύγρονο Κινηματογράφο.

Κυρίες και Κύριοι,

ο


LUC BESSON



alt

Ένας άνθρωπος του Κινηματογράφου, γεμάτος πλαστικότητα, αισθητική, συναισθήματα, απέραντη αγάπη για τη Φύση και ειδικά τη Θάλασσα, όπως θα δούμε παρακάτω.

Ένας δημιουργός, που παρά τον πλούτο των συναισθημάτων που ανέδυε στον Κινηματογράφο, δεν δίσταζε να "γίνεται" ΒΙΑΙΟΣ, ΑΙΜΑΤΗΡΟΣ, ΣΚΛΗΡΟΣ.


ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


O LUC BESSON γεννήθηκε στις 18 Μάρτη του 1958, στο ΠΑΡΙΣΙ και η Οικογένειά του ήταν επαγγελματικά δεμένη με τη ΘΑΛΑΣΣΑ και τον κόσμο της.

Η Οικογένειά του ασχολούνταν επαγγελματικά με τις ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ σαν ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ και έτσι από μικρός ο νεαρός LUC BESSON πέρασε όλα του τα παιδικά χρόνια μέσα στο ΒΥΘΟ της ΘΑΛΑΣΣΑΣ, γεγονός που όπως θα δούμε στο έργο του, βγήκε πάνω στη δημιουργία.

Σαν έφηβος δεν μπορούμε να πούμε ότι αγαπούσε το ...σχολείο αλλά το δαιμόνιο ταλέντο του στην ΕΚΦΡΑΣΗ του βγήκε πολύ γρήγορα και δημιουργικά καθώς έπλασε στο μυαλό του το ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ των ΣΕΝΑΡΙΩΝ για τα μετέπειτα ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ του ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ:

  • "ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ"   (THE BIG BLUE)
  • "ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ" (THE 5TH ELEMENT)

alt

H  Αγάπη του ήταν να γίνει ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΒΙΟΛΟΓΟΣ αλλά στα 17 του χρόνια είχε ένα σοβαρό ατύχημα στις ΚΑΤΑΔΥΣΕΙΣ και έκτοτε έχασε την επαφή του με τον κόσμο του Βυθού, πλήγμα μεγάλο για αυτόν.

'Εκτοτε μετακόμισε στο ΠΑΡΙΣΙ και σιγά-σιγά ενσωματώθηκε στην Αστική ζωή. Ο Κόσμος του Κινηματογράφου ήταν το επόμενο πεδίο μέσα στο οποίο βρήκε να εκφράσει όσα κράταγε στην ψυχή του και το έκανε με τρόπο θορυβώδη και μεγάλο.

Σιγά-σιγά ξεκίνησε τις πρώτες μικρές Κινηματογραφικές παραγωγές και δημιουργίες, πήγε 3 χρόνια στις ΗΠΑ για να τελειοποιήσει τη δουλειά του στην Σκηνοθεσία και επέστρεψε δριμύτερος ιδρύοντας δική του εταιρεία παραγωγής με το όνομα "LE FILMS DU LOUP", το οποίο αργότερα μετονόμασε σε "LES FILMS DU DAUPHIN".

Στη συνέχεια συναντιέται, στις αρχές του 1980, με τον Μουσικοσυνθέτη ERIC SERRA με τον οποίο ξεκινάει συνεργασία μαζί του σε κάποιες ταινίες του.

Η Συνέχεια της ζωής του, επιφύλαξε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη καθώς μπόρεσε πάλι να κάνει Κατδύσεις ξανά, το αγαπημένο του προσωπικό άθλημα.

Ο LUC BESSON θεωρήθηκε από τους κριτικούς του Κινηματογράφου, ότι είναι ΕΝΕΡΓΟ ΜΕΛΟΣ της ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ:   CINEMA DU LOOK (για αυτήν θα μιλήσουμε σε ξεχωριστό μας θέμα). Μια underground θεώρηση της ζωής, των σχέσεων, με έντονη πλοκή και δράση.

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ  ζωή του  LUC BESSON είναι πραγματικά ΕΝΤΟΝΟΤΑΤΗ καθώς οι ....γάμοι του είναι πολυάριθμοι καθώς και τα παιδιά του.

Παντρεύτηκε σε πρώτο γάμο την πρωταγωνίστριά του στην ταινία "NIKITA"  ANNE PARILLAUD με την οποία απέκτησαν μια κόρη. Στον 2ο γάμο του παντρεύτηκε την MAIWENN LE BESCO σε πολύ νέα ηλικία από την οποία απόκτησε το 1993, τη κόρη τους SHANNA BESSON και τέλος ο ....πολυτάραχος BESSON το 1997, παντρεύτηκε σε 3ο γάμο την γνωστή Ηθοποιό MILLA YOYOVICH με την οποία έμεινε μαζί μέχρι το 1999 και τέλος το 2004 είχε τον ...4ο γάμο του με την VIRGINIE SILLA αποκτώντας μαζί της .....5 κόρες (!!!).


alt


ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Η Δουλειά του LUC BESSON στον Κινηματογράφο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ και ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ καθώς καλύπτει όλο το φάσμα της ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Το έργο του συνίσταται σε:

  • ΣΕΝΑΡΙΟ-ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:  45 Κινηματογραφικά έργα
  • ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ:  107 Κινηματογραφικά έργα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  18 Κινηματογραφικά έργα
  • ΗΘΟΠΟΙΟΣ:   Εμφανίζεται συβολικά χωρίς ρόλο σε 6 Κινηματογραφικές δικές του ταινίες
  • ΜΟΥΣΙΚΗ για τον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ:  Έχει συνθέσει δύο μουσικά θέματα:
    • "THE DARK SIDE OF TIME"    στην ταινία του "NIKITA"
    • "MY LADY BLUE"  στην ταινία του "ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ"
  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ: 1 Κινηματογραφικό έργο

Ας σταθούμε σε μερικές από τις πλέον σημαντικές του Κινηματογραφικές ταινίες σας ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ.

Σκηνοθετικά ξεκινάει το 1981, σε ηλικία 23 ετών με το ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΦΙΛΜ "L' AVANT DERNIER".

Το 1985 έρχεται η πρώτη του μεγάλη ταινία, μια δραματική αστυνομική Κωμωδία "SUBWAY" με την ISABELLE ADJANI και τον CHRISTOPHER LAMBERT.

alt


Το 1988 έρχεται η Πολύ μεγάλη του επιτυχία, το Υπέροχο "ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ"  (LE GRAND BLEU) με τους συγκλονιστικούς:  JEAN RENO, JEAN MARC BARRE, ROSANNA ARQUETTE. Μια ταινία συγκλονιστική, τρυφερή, αφιερωμένη στον μαγικό κόσμο της θάλασσας, που τόσο αγαπούσε και έζησε ο BESSON.

alt

alt

Ταινία πραγματικό ρεσιτάλ τρυφερότητας ενός ...άλλου κόσμου.....

Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ συνεχίζεται και το 1990 έρχεται το "ΝΙΚΙΤΑ". Ένα καθαρό ΘΡΙΛΛΕΡ ΔΡΑΣΗΣ με την ANNA PARILLAUD. Ταινία με μεγάλη αποδοχή και αυτή σε όλα τα διεθνή Κινηματογραφικά φόρουμς.

alt

alt

Το 1994, ο BESSON απογειώνεται περαιτέρω με μια ΣΚΛΗΡΗ, ΒΙΑΙΗ αλλά συνάμα σε αντίθεση ΤΡΥΦΕΡΗ και ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ταινία, τον θρυλικό:  "LEON" στην οποία λάμπουν στην κυριολεξία ο JEAN RENO, NATALIE PORTMAN & GARY OLDMAN.

alt

Ταινία που ανέδειξε το πολυποίκιλο ταλέντο του Γάλλου σκηνοθέτη και τις επιλογές του. Καταιγιστική, σκληρή, βίαιη, συνάμα ανθρώπινη, τρυφερή με θετικό το μήνυμα της λύτρωσης στο τέλος.

alt


Το 1997, έχουμε μια ακόμα ΜΕΓΑΛΗ ΤΑΙΝΙΑ, το:   "FIFTH ELEMENT" με τους BRUCE WILLIS, GARY OLDMAN, IAN HOLM, MILLA YOYOVICH.

Ένα μπουκέτο με εξαίρετους ηθοποιούς σε μια εξαίρετη περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας και δράσης, βασισμένο σε κάποιο Γαλλικό comic ιδιαίτερα αγαπητό στον ίδιο τον BESSON.

alt


alt

Το 1999 έρχεται ένα ακόμα Φιλμ με μεγάλη επιτυχία, αυτή τη Φορά, ΕΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, είδος στο οποίο δεν είχε μεχρι τώρα δουλέψει ο LUC BESSON.  

Η Θρυλική ΙΩΑΝΝΑ ΤΗΣ ΛΩΡΡΑΙΝΗΣ γίνεται ταινία με τον ομώνυμο τίτλο "JOAN OF ARC". Επαιξαν οι:  MILLA YOYOVICH, JOHN MALKOVICH, RAB AFFLECK σε μια ταινία επική και συνάμα πολύ δυνατή σε έντονο ρυθμό και βάθος.

Στη συνέχεια είχαμε αρκετές ακόμα δημιουργίες μέχρι τώρα, όπως οι:

"ANGEL-A" (2005),  "ARTHUR E LES MINIMUS" (2006) & "LADY" (2011)


ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ


Η Θυελλώδης προσωπικότητα του LUC BESSON καθώς και το εύρος της δημιουργίας του δεν θα μπορούσαν να αφήσουν τα ΔΙΕΘΝΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛΣ και ΦΟΡΟΥΜΣ αδιάφορα.

Μέχρι σήμερα στην Κινηματογραφική του δημιουργία έχει ήδη ΒΡΑΒΕΥΘΕΙ με:

23 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και άλλες ακόμα 18 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ

Ανάμεσά τους ξεχωρίζουμε:

BAFTA ΒΡΑΒΕΙΟ 1998 για το Φιλμ "NIL BY MOUTH"

CINEMA FOR PEACE AWARDS 2012 για το Φιλμ "LADY"

CZECH LIONS 1996 για το Φιλμ "LEON"

CESAR AWARD 1998 για το Φιλμ "FIFTH ELEMENT"


O Διάσημος Γάλλος σκηνοθέτης κάποια στιγμή βρέθηκε στην ΑΘΗΝΑ εν όψει της ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ της ταινία του "ARTHUR E LES  MINIMOUS". 

H ταινία αυτή ήταν ένα ακόμα ΤΟΛΜΗΡΟ και ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ Κινηματογραφικό βήμα του. Ήταν το πρώτο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ANIMATION FILM που κοίταξε ίσια στα μάτια το Αμερικάνικο Βιομηχανικό κατεστημένο animation PIXAR, DISNEY, DREAMWORKS.

6 Ολάκερα χρόνια δουλειάς χρειάστηκαν για να φτάσει ο εμπνευσμένος σκηνοθέτης στην ανάδειξη αυτής της δημιουργίας. 


alt


Μιλώντας για τη σχέση του με τον κινηματογράφο, ο Luc Besson δήλωσε πως δημιουργεί αλληλεπιδρώντας με το Κοινωνικό περιβάλλον του.

 Στη δεκαετία του '80, που το σκηνικό ήταν πολύ πιο αστικό και εφησυχασμένο θέλησε να γυρίσει ταινίες όπως το «Leon» ή το «Nikita».

 "Σήμερα, που ο κόσμος βλέπει κάθε βράδυ τον «Leon» στα δελτία ειδήσεων προτιμώ να λειτουργώ ως ασπιρίνη στον πονοκέφαλο του θεατή

Δε θα μπορούσα να προσθέσω περισσότερο βάρος σε μια ήδη τεταμένη κατάσταση". 

Σχετικά με την απόφαση του να αφήσει κατά μέρους προς το παρόν τη σκηνοθεσία, είπε πως τα 17 του χρόνια στο χώρο ήταν γόνιμα αλλά συγχρόνως κουραστικά. "Φοβάμαι την επανάληψη και πάνω απ' όλα σέβομαι τον εαυτό μου, το κοινό και την τέχνη μου. Νομίζω πως είπα όσα ήθελα να πω". Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως κρεμάει τα 'γάντια' του δια παντός: "Δεν είμαι σαν τον αλκοολικό που κόβει το ποτό μαχαίρι. Νιώθω περισσότερο σαν έναν άνθρωπο που έφαγε πολλά γλυκά τα Χριστούγεννα και τώρα πρέπει να κάνει δίαιτα!"


alt


Αυτός είναι Φίλες και Φίλοι, ο LUC BESSON, ένα "δαιμονιώδες" παιδί του Γαλλικού αλλά συνάμα και του Διεθνούς Κινηματογράφου, με μια αγκαλιά δημιουργίας σε όλο το φάσμα της 7ης τέχνης, την οποία συνεχίζει να υπηρετεί ενεργά, με συνέπεια και πάντα έχοντας κάτι συνταρακτικό να δώσει.







Το ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Μέρος 2ο)

Καλοί μας Φίλοι και Φίλες

συνεχίζουμε με την αναφορά σε συγκεκριμένους τεχνικούς όρους του Κινηματογράφου, που συναντάμε φυσικά στα Αγγλικά, στους τίτλους μιας ταινίας και οι οποίοι έχουν να κάνουν με αυτή καθ εαυτή την παραγωγή.
Μιλάμε δηλαδή για το 2ο Μέρος της σπουδής μας πάνω στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

ASSISTANT DIRECTOR

Είναι ο ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ. Σημαντικό πρόσωπο για την δημιουργία ενός φιλμ. Μπορείς να δεις και Δύο βοηθούς σκηνοθέτη σε μια Κινηματογραφική ταινία. Αναφέρονται και οι δύο στον Σκηνοθέτη

B-MOVIE

Εδώ αναφερόμαστε στις ταινίες Β'Ποιότητας και δημιουργίας. Χαμηλό οικονομικό κόστος παραγωγής και φυσικά γενικές και ειδικές επιλογές αντιστοιχων επιλογών.  

BACKGROUND ARTIST

Είναι το πρόσωπο εκείνο που είναι υπεύθυνο για τον σχεδιασμό και τη δημιουργία των σκηνικών 

BLACK COMEDY

Είναι το είδος αυτό της κωμωδίας, που η πηγή της προέρχεται από κάποιο αποκαλούμενο "σοβαρό" γεγονός, το οποίο παραποιείται και παραμορφώνεται κωμικά. Τέτοια βιώματα που διακωμωδούνται θεωρούνται ο πόλεμος, ο φόνος, το δράμα, ένας πόνος, ο ίδιος ο θάνατος.

alt

BLOCKBUSTER

Είναι μια Κινηματογραφική με πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία. Όρος καθαρά "λογιστικός" ειδικά στον Αμερικάνικο Χολυγουντιανό κινηματογράφο, όπου μπαίνει περίπου το όριο των 100 εκατομμυρίων δολλαρίων στις εισπράξεις μιας ταινίας για να αποκτήσει τον "τίτλο" blockbuster.

alt

BODY DOUBLE

Είναι το κοινώς λεγόμενο "ΝΤΟΥΜΠΛΑΡΙΣΜΑ" Ενός Ηθοποιού.
Όταν ένας σκηνοθέτης θεωρεί ότι το σώμα ενός Ηθοποιού δεν μπορεί να "τραβήξει" μια συγκεκριμένη σκηνή σημαντική σε μια ταινία τότε, κάποιος άλλος εμφανίζεται στη σκηνή αυτή αντικαθιστώντας τον Ηθοποιό. Συνήθως αναφερόμαστε σε σκηνές που απαιτούν μεγάλες απαιτήσεις στα σωματικά προταιρήματα.

BOX OFFICE

Αναφερόμαστε το συνολικό χρηματικό ποσό που συγκεντρώνει μια ΚΙνηματογραφική ταινία  στη θέασή της από το Κοινό. Με λίγα λόγια τα συνολικά έσοδα από τα εισητήρια της ταινίας.

CAMEO

Ονομάζουμε έναν ΜΙΚΡΟ ΡΟΛΟ από έναν ΗΘΟΠΟΙΟ, ρόλο όμως που μπορεί να θεωρηθεί και σαν μια ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ. Ο Όρος καθιερώθηκε από τον σκηνοθέτη MICHAEL ANDERSON 

CAMP

Θεωρείται ένας πιο ειδικός όρος ΠΑΡΩΔΙΑΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ. Στο είδος αυτό κάποιες περιπέτειες ακραίων καταστάσεων διακωμωδούνται με τέτοιο έντονο τρόπο, που μπορούμε να μιλάμε για "συγκρατημένη γελοιοποίηση". Συνήθως χρησιμοποιείται σαν φόρμα για να διακωμωδήσει "ΥΠΕΡ-ΗΡΩΕΣ" σε κάποιες ταινίες.

CHARACTER ACTOR

Μιλάμε για κάποιον Ηθοποιό, ο οποίος πλέον έχει αποκτήσει ειδικότητα να ερμηνεύει συγκεκριμένο πρότυπο, συγκεκριμένο χαρακτήρα κάποιου ήρωα στην Κινηματογραφική ταινία.

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ-CHOREOGRAPHER

Είναι ο άνθρωπος που έχει την ευθύνη της τυχούσας χορογραφίας μέσα σε μια Κινηματογραφική ταινία

CINEMATOGRAPHER-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ

Βασικότατος συντελεστής δημιουργίας μέσα σε μια ταινία. Ο Άνθρωπος που "κλείνει" εικόνες, αιχμαλωτίζει εικαστικά θέματα και τα συνθέτει σε ένα κινηματογραφικό καμβά.
Υπάρχουν αρκετοί Κινηματογραφιστές σε μια ταινία και ο επικεφαλής ειθισται να αποκαλείται "ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ"

alt


CLOSE-UP

Αποκαλούμε μια ΚΙνηματογραφική λήψη στην οποία το αντικείμενο στο οποίο εστιάζουμε αποδίδεται σε πάρα πολύ κοντινή απόσταση με ιδιαίτερες λεπτομέρειες. 

DAY-FOR-NIGHT

Μιλάμε για μια σκηνή που γυρίζεται κατά τη διάρκεια της Ημέρας αλλά αναπαριστά Νυχτερινή σκηνή. Αυτό γίνεται δυνατό με τη χρήση τεχνικών μέσων, όπως φίλτρα φωτός, και άλλες τεχνικές που στήνουν ατμόσφαιρα σκότους.

ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ-DEPTH OF FIELD

Η Απόσταση που υπάρχει από την κάμερα μέχρι το αντικείμενο στο οποίο εστιάζει αυτή. 

alt

ΔΙΑΝΟΜΗ-DISTRΙBUTION

Είναι η διαδικασία της ΔΙΑΝΟΜΗΣ της ΤΑΙΝΙΑΣ στα σημεία αγοράς δηλαδή στους φορείς εκείνους από τους οποίους και θα προωθηθεί για να προβληθεί και να διαφημιστεί.

DUBBING

Αναφέρεται σε ΗΧΟ. Και αφορά την διαδικασία κατα την οποία διαφορετικοί ήχοι συνδυάζονται ώστε να προκύψει κάποιος ενιαίος. Ο Όρος πολλές φορές αναφέρεται όταν οι διάλογοι μιας ταινίας αποδίδονται σε μια άλλη νέα γλώσσα

FADE

Είναι μια μαλακή προσεκτική βαθμιαία μετάπτωση από μια φυσιολογική Εικόνα σε μια εικόνα μειωμένου φωτός (fade out) ή το αντίθετο σε μια εικόνα αυξανόμενου φωτός (fade in).

FEMME FATALE

Ονομάζουμε τον Τύπο εκείνο ΓΥΝΑΙΚΑΣ σε ΚΙνηματογραφικό ρόλο-πρότυπο Γυναίκας που "σκοτώνει".

alt

alt

FLASHBACK

Πολύ δημοφιλής ΚΙνηματογραφική διαδικασία κατά την οποία ο χρόνος βαδίζει ανάποδα και έχουμε κίνηση στο παρελθόν. Αναπαράγονται έτσι γεγονότα τα οποία εχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν. Η Τεχνική βοηθάει να έχουμε σύντομη προβολή παρελθόντος χρόνου σε αυτό που παρακολουθούμε.

FOLEY

Είναι η διαδικασία συγκεκριμένης ΗΧΟΛΗΨΙΑΣ ήχων από το φυσικό περιβάλλον, οι οποίοι συντίθενται να αποδώσουν συγκεκριμένες ηχητικές σκηνές αναπαραγωγές.
Πήρε το όνομά της από τον JACK FOLEY, ο οποιός έπαιρνε φυσικούς ήχους σε αρχεία και στη συνέχεια τους χρησιμοποιούσε για συγκεκριμένες ηχητικές αναπαραγωγές.

FRAME

Είναι μια ξεχωριστή εικόνα που μπορεί να αποδωθεί σε μια εκτύπωση.

FRAME RATE

Αποδίδεται με τον τεχνικό όρο FPS (Frame per Second)
Το ανθρώπινο μάτι μπορεί να ξεχωρίσει μέχρι 20 εικόνες ανά δευτερόλεπτο, δηλαδή μέχρι 20 fps.
Από εκεί και πέρα πάμε στην ψευδαίσθηση της Κινούμενης εικόνας. 
Ο Σύγχρονος Κινηματογράφος δουλεύει συνήθως στα 24 fps.